07
فوریه

متریال های روز دنیا : معماری داخلی

طراحی مدرن با متریال های جدید(پنلهای سه بعدی،کفپوش مایع)

پنلهای سه بعدی برجسته

پنلهای سه بعدی اولین بار در اروپا و در سال 2013 به بازار جهانی معرفی شد. این محصول یکی از جدیدترین و منحصرترین دیوارپوش مورد استفاده در اروپا بوده و مورد استقبال طراحان دکوراسیون داخلی سراسر دنیا قرار گرفته است. این دیوارپوشها دارای سطحی سه بعدی و برجسته است و این برجستگی بسته به طرح متغیر است و میزان برجستگی آن بین 5-1سانتی متر متغیر است.

جنس این محصول منشا اورگانیک داشته و از سلولز فشرده ساقه گیاه نیشکر تولید گردیده است، و به دلیل داشتن منشا گیاهی در محیط زیست کاملا قابل تجزیه می باشد. این پنلها در انواع و رنگ های مختلف و همچنین در سایزهای متنوع وجود دارد و در حقیقت به هر اندازه ای که بخواهید برش می خورد. استفاده از این پنلها فضا را زیبا و دیدنی خواهد کرد.

مزایای پنلهای سه بعدی برجسته

قسمت اول
⦁ این پنلهای سه بعدی جهت نصب در انواع فضاها از جمله فضای مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی و… مناسب می باشد. موارد استفاده آنها در فضای مسکونی می تواند به صورت دیوار پشت تلویزیون، دیوار اتاق خواب و حتی سالن نشیمن و پذیرایی باشد.
⦁ این پنلهای سه بعدی وزن سبکی دارند به همین دلیل می توان از آنها به عنوان پوشش سقف نیز استفاده نمود.

قسمت دوم
⦁ پنلهای سه بعدی نصب راحتی دارند و روش نصب آنها بوسیله پیچ می باشد. پس از نصب می توان آنها را درهر رنگی که متناسب با فضای داخلی است، رنگ آمیزی نمود.
⦁ پنلهای سه بعدی عایق خوبی جهت گرما، سرما و صدا هستند.
⦁ به راحتی می توانید آثار هنری و هر وسیله دیگری را روی آن نصب کنید.
⦁ شما با این پنلها و انتخاب رنگ مناسب می توانید یک فضا را به فضایی دنج یا یک فضای کوچک را بزرگتر جلوه دهید.

نگهداری از پنلهای سه بعدی برجسته
آگاهی داشتن از چگونگی تمیز کردن این پنلها به جلوگیری از آسیب آنها می انجامد. اگر مقدار آلودگی کمتر باشد، گردگیری آنها کفایت می کند، و اگر مقدار آن زیاد باشد باید با مواد شوینده آنها را تمیز نمود. در این قسمت دو روش را برای تمیزکردن این پنلها معرفی می کنیم.
⦁ روش اول: تمام پنلها را ماهی یکبار یا هر زمانی که نیاز به تمیز کردن داشته باشد با یک پارچه بدون پرز گردگیری کنید.
⦁ روش دوم: یک سطل آب گرم آماده کنید و مقداری مایع ظرفشویی به آن بیفزایید و سپس یک دستمال بدون پرز را به محلول آغشته کنید و پس از آبگیری به تمیزنمودن سطوح دیوار اقدام نمایید و در آخر آنرا با پارچه نرم خشک کنید.

کفپوشهای مایع

کفپوش های مایع صفحه ای شفاف و دوجداره است که مایع های رنگی بین آنها قرار دارد که با فشار پای شما روی آن، موادرنگی داخل آن شروع به حرکت و تغییر شکل می کند. ضخامت این کفپوش در حدود 1.4 اینچ می باشد. این محصول ابتدا در میلان ایتالیا و در رستورانها و فضاهای تجاری مورد استفاده قرارگرفت. راه رفتن روی این کفپوشها یک تجربه غیرمنتظره و خلاقانه می باشد و برای تمام سنین بخصوص کودکان جذاب است. اگر از کفسازی های ساده و تکراری خسته شده اید، استفاده از این کفپوشهای مایع در قسمتی از کف می تواند فضایتان را از یکنواختی بیرون آورد.

مزیتهای کفپوشهای مایع

 

قسمت اول
⦁ این کفپوشها غیرسمی و ضدرادیواکتیو هستند و از موادی بادوام ساخته شده است.
⦁ مایع داخل تایلها طیف گسترده ای از رنگ های متنوع و درخشان است که می تواند در انواع فضاها مثل تجاری، اداری، مسکونی، فضاهای بازی کودکان و حتی سطح روی کانتر آشپزخانه نیز بکار رود.

قسمت دوم
⦁ این کفپوشها فضا را از حالت یکنواختی خارج می کند و باعث پخش انرژی مثبت در فضا می شود.
⦁ کفپوشهای مایع انعطاف پذیر هستند و هنگامی که فشار اعمال می شود مایع در داخل کاشی به اطراف پخش می شود.
نصب آنها شبیه به کاشی ها و سرامیک می باشد و نیازی به ملات ندارد و حتما سعی شود در سطوح صاف و مسطح نصب شود و نیز سطح فاقد رطوبت باشد.
⦁ راه رفتن روی این کفپوشها خستگی را کم می کند و حسی از آرامش را انتقال می دهد.
این کفپوشها ضد ضربه و ضد لغزش هستند بهمین دلیل لازم نیست برای ضربه خوردن آن از طریق وسایل سنگینتر نگران باشید.

نگهداری از کفپوشهای مایع

⦁ این کفپوشها در دمای بین 10-40 درجه مناسب هستند. و تا درجه حرارت 60 هم مقاوم هستند. ولی نسبت به دماهای پایین حساس هستند. پس بهتر است در فضاهای داخلی استفاده شود.
⦁ برای تمیز کردن کفپوشهای مایع می توانید از مواد شوینده رایجی که در خانه بکار می برید، استفاده کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد متریالهای جدید کلیک کنید .

برگشت به صفحه اصلی سایت لطفا کلیک کنید .